A reklám, a tervezett elavulás és a hitel (A Jó, a Rossz és a Csúf)


A fogyasztói társadalom három alappillére: a reklám, a tervezett elavulás és a hitel. A mostani generációknak úgy tűnik csupán annyi szerepe van az életben, hogy minél több hitelt vegyen fel, hogy olyan dolgokat vásároljon vele, amire nincs szüksége. Ennek azonban nem sok értelme van.

Semmi sem tarthat örökké
Tényleg csak egy konteó?

A gazdasági növekedés társadalmának kritizálói rámutatnak, hogy ez hosszú távon fenntarthatatlan, ugyanis égbekiáltó ellentmondáson alapul. Aki azt hiszi, hogy a végtelen növekedés fenntartható egy véges bolygón, az őrült, vagy közgazdász.

Ez a tanulságos dokumentumfilm megpróbálja felkutatni, miért romlik el minden tárgy (amit oly nagy örömmel vásárolunk meg) rögtön a garancia lejárta után.

A Villanykörte Összeesküvés – A Tervezett Elavulás története

Úgy gondolkodunk a médiáról és a reklámokról, mint amik képesek rávenni egy embert, hogy az X mosópor helyett az Y mosóport favorizálja, vagy hogy járjon sokat ebbe vagy abba a gyorsétterembe. De borzasztóan alábecsüljük, valójában mekkora erőt is képvisel. Képes átalakítani egy emberi lény gondolkodását, életcéljait, teljes világképét… egyszóval a “megfelelő” kezekben társadalmakat formál.

Edward Bernays

Az 1920-as évek során Freud kidolgozta a pszichoanalízist, majd amerikai unokaöccse lefektette alapjait annak, hogyan lehet ezt az emberek totális manipulálására használni. Ezzel megszületett a manipulált demokrácia, amiben ma is élünk.

Az alábbi videóban ennek a folyamatnak a kezdetét követhetjük figyelemmel.

Én-század 1.Rész: Boldogság Automaták

2011.07.14. Vásárolj, fogyassz, cseréld le, dobd ki!

2011.06.19. A villanykörte összeesküvés – A tervezett elavulás története

2011.05.20. Eddie Bernays, a fogyasztói társadalom megteremtője
free counters

Egy gondolat “A reklám, a tervezett elavulás és a hitel (A Jó, a Rossz és a Csúf)” bejegyzéshez

Hozzászólás:

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s